Skoki tandemowe to typ skoków spadochronowych, w których początkujący skoczek lub ewentualnie „pasażer” jest dołączony do instruktora tandemu, który jest odpowiedzialny za większość nawigacji i dozorów w trakcie zejścia. Skoki spadochronowe w tandemie są kultowym doborem dla początkujących skoczków spadochronowych, bo zezwalają jednostkom zaznać dreszczyku uczuć połączonych ze spadochronem bez wymogi intensywnego szkolenia – skoki spadochronowe w tandemie Przylep. Praktyka w skokach spadochronowych w tandemie na ogół rozpoczyna się od odprawy szkoleniowca, podczas której pasażer jest zapoznawany ze sprzętem, jaki będzie używany, i zapoznawany z procedurami, które będą szanowane podczas skoku.
Pasażer jest później zakładany na uprząż, która jest powiązana z uprzężą nauczyciela, a dwie jednostki są połączone ze sobą za wsparciem szeregu pasków i karabińczyków. Po sprawdzeniu sprzętu i przygotowaniu pasażera do lotu para tandemów wsiada do płatowca oraz wznosi się na wysokość około 13 000 stóp. W tym momencie szkoleniowiec udzieli pasażerowi kilku ostatnich pouczeń, a po pewnym czasie otworzy drzwi płatowca, pozwalając parze wyjść na otwarte niebo.
Podczas wolnego spadania w powietrzu instruktor i pasażer osiągną szybkość około 120 mil na godzinę, nim szkoleniowiec otworzy spadochron na wysokości około 5000 stóp. Od tego momentu instruktor przyjmuje kontrolę nad zejściem, delikatnie prowadząc parę na ziemię, w trakcie gdy pasażer admiruje zapierające dech w piersiach krajobrazy i cieszy się uczuciem nieważkości. Po wylądowaniu para tandemów jest witana przez obsługę naziemną, która pomaga w eliminowaniu sprzętu i umożliwia wszystkie dodatkowe wsparcie, jakie może być niezbędne.
Cały skok spadochronowy w tandemie trwa zwykle około dwóch godzin od początku do końca, w tym odprawa, lot samolotem oraz osobiście zjazd. Skoki spadochronowe w tandemie są uważane za względnie bezpieczną aktywność, z małym wskaźnikiem wypadków bądź też urazów. Wynika to częściowo z faktu, iż trener jest odpowiedzialny za większa część nawigacji i kontroli w czasie zniżania i jest przeszkolony w aspekcie radzenia sobie w różnych sprawach awaryjnych.